Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Podcast: Sestavení DPFO za rok 2024

Podcast: Sestavení DPFO za rok 2024

Od roku 2024 jsme v oblasti DPFO zaznamenali opět řadu změn. Ty nejzásadnější nám představí odborníci z účetní kanceláře SLUTO.

Dozvíte se například, jaké slevy jsou zrušené a jaké jsou nově omezené. Dále si zopakujeme, jaké jsou termíny pro podání DPFO, kdo musí přiznání podat a jaké podklady jsou pro sestavení DPFO nezbytné.

Přinášíme Vám krátkou ochutnávku rozhovoru:

Jaké jsou termíny pro podání daně z příjmu fyzických osob?


Termínů není mnoho, vlastně v základu jsou pouze tři. Některé jsou obecně zažité. Základním termínem je 1. 4. 2025 pro podání DP, podávají poplatníci pouze v případě, že podávají přiznání v papírové podobě na FÚ, tedy standardně na podatelně územního pracoviště FÚ. Ti, kteří mají ze zákona zřízenou datovou schránku, mají povinnost podávat daňová přiznání v elektronické podobě, a pro ně platí další termín, a to 2. 5. 2025. Tento termín je poslední dobou využíván poplatníky natolik, že každý podnikatel má tu povinnost podat přiznání (OSVČ – FO, která má datovou schránku a je zvyklá komunikovat se státní správou elektronicky nejen v daňových věcech). Třetí základní lhůtou je 1. 7. 2025 pro ty případy, kdy daňová přiznání zpracovává daňový poradce nebo daňová kancelář.

Jaké jsou povinnosti při podání daňového přiznání?


Těch povinností je opět několik. Na poplatníkovi je první moment, že nastaly okolnosti, které zakládají povinnost podat daňové přiznání. Je tedy žádoucí poradit se s odborníkem. Povinností je kromě termínů několik, ale termín je základ, může totiž vzniknout pokuta/sankce za porušení této povinnosti. Další povinnost, resp. okolnost, je dodržet formu, tzn. papírově, nebo elektronicky. I to je finančním úřadem sankcí postihováno. Další povinností je k přiznání doložit povinné přílohy.

Zaujalo Vás téma? Poslechněte si celý podcast na našem YouTube kanále.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Jednotné hlášení zaměstnavatelů schváleno

    |

    Vláda schválila návrh zákona o Jednotném měsíčním hlášení zaměstnavatele (JMHZ), který od ledna 2026 výrazně sníží administrativní zátěž firem. Zaměstnavatelé budou místo až 25 různých formulářů podávat jediné elektronické hlášení měsíčně, které ministerstvo práce následně sdílí s dalšími institucemi. Nový systém zefektivní digitalizaci státní správy, odstraní duplicitní vykazování a přinese výhody i zaměstnancům, například v podobě předvyplněného daňového přiznání. Projekt je prvním krokem k vytvoření Jednotného inkasního místa.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících