Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

GDPR desatero svědomitého zaměstnance

GDPR desatero svědomitého zaměstnance

Také vaši zaměstnanci by měli vědět, jak pracovat s osobními údaji v souladu s evropským nařízením o ochraně osobních údajů – GDPR. Představujeme desatero zásad, kterým je dobré se řídit, aby údaje kolegů a zákazníků zůstaly v bezpečí.

1. Mlčenlivost

Citlivé a osobní údaje zákazníka či kolegy sděluji pouze oprávněné osobě a jen pokud je to opravdu nezbytné.

2. Minimum

Pravidelně kontroluji, zda zbytečně neschraňuji data zákazníků u již vyřízených požadavků.

3. Pošta

Dávám pozor, aby e-mail s citlivými údaji nebyl odeslán jinému příjemci než tomu, komu byl určen.

4. Tisk

Vytištěné materiály s údaji zákazníků vždy zabezpečím tak, aby nemohly být zneužity.

5. Uzamknutí

Když se vzdálím od počítače, zamknu ho.

6. Ochrana

Svůj firemní notebook, tablet a telefon, který obsahuje citlivé a osobní údaje, ochráním i mimo firmu proti krádeži a zneužití.

7. Diskrétnost

Vynášet citlivé informace o zákaznících a interních věcech mimo firmu je pro mě tabu.

8. Šifrování

Pokud potřebuji přenést data zákazníka na USB disk, zašifruji jej.

9. Hesla

Hesla potřebná pro přístup k počítači a dalším místům nosím v hlavě, nikdy je nemám napsaná na nástěnce, stole apod.

10. Předvídání

Při každé manipulaci s osobními údaji se snažím předvídat a zabránit rizikům jejich úniku, ztráty či zneužití.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Komentáře

  • Vojtěch Král
    09. 03. 2019, 05:35

    Dobrý den, hledám dokument k podepsaní od zaměstnance aby mohl majitel pořizovat madiální materiál na kterých budou jeho zaměstnanci.

    Pro přidání komentáře se přihlaste Odpovědět

Rychlé zprávy

  • Jednotné hlášení zaměstnavatelů schváleno

    |

    Vláda schválila návrh zákona o Jednotném měsíčním hlášení zaměstnavatele (JMHZ), který od ledna 2026 výrazně sníží administrativní zátěž firem. Zaměstnavatelé budou místo až 25 různých formulářů podávat jediné elektronické hlášení měsíčně, které ministerstvo práce následně sdílí s dalšími institucemi. Nový systém zefektivní digitalizaci státní správy, odstraní duplicitní vykazování a přinese výhody i zaměstnancům, například v podobě předvyplněného daňového přiznání. Projekt je prvním krokem k vytvoření Jednotného inkasního místa.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících